Akosombo weekend - Reisverslag uit Golokuati, Ghana van Sanne Veer - WaarBenJij.nu Akosombo weekend - Reisverslag uit Golokuati, Ghana van Sanne Veer - WaarBenJij.nu

Akosombo weekend

Blijf op de hoogte en volg Sanne

14 April 2014 | Ghana, Golokuati

Akosombo weekend.

Op zaterdag vertrokken we om 09:00 uur richting akosombo. Dit is een plaats bij de akosombo dam. Dit is de dam van het volta meer. Het was 3 uur rijden. Gelukkig heb ik veel tijd van de reis geslapen. Aangekomen bij het dorpje konden we niet zo goed vinden waar we moesten zijn. De dam was wel duidelijk zichtbaar. Maar het blijft een dam. Ik vind dat persoonlijk niet zo heel bijzonder. We waren bij de maritiem club gaan kajakken. Samen met remi en marjon zat ik in een bootje/kajak. Dit hebben we een uur gedaan en toen waren we het beu. Bij de maritiem club hebben we nog wat gegeten. Het eten was er heel snel. Binnen een half uur, dat zijn we helemaal niet gewend. En het was ook nog eens heel erg lekker. Dubbel geluk dus. Na de maritiem club zijn we opzoek gegaan naar ons hotel van de nacht. We hadden gereserveerd bij hotel jantina. Prima hotel voor een nacht, alleen het bed voelde aan als het hardste matras ooit. Maar uiteindelijk na een paar alcoholische drankjes sliep het prima. We hadden ons even opgefrist en toen gingen we naar een restaurant/hotel waar we al vaker waren geweest. Het plan was om hier te eten en na de te tafelen om dan richting een feest te gaan. Bij het restaurant was ook een zwembad en daardoor gelukkig ook een douche. Toen remi en ik gingen douche waren we nieuwsgierig wat er nog meer bij het restaurant was dus we liepen wat verder. We kwamen bij een dierentuinachtig idee uit. Ze hadden krokodilen, konijnen, boskat, slangen en verschillende apen. Ook hadden ze eenden. Deze eenden waren precies de Nederlandse eenden maar dan wel echt 3 keer zo groot. Een soort reuzen eenden. De dieren zaten in veelste kleine hokken en de konijnen zaten op ijzer. Maar het was wel leuk om te zien. We hebben daar meer dieren gezien dan bij de safari dan bij mole park. Ik had kipkebab en vlees loempia met friet. De vlees loempias waren echt heel lekker. Vooral met tsito. Dit een echt ghanees sausje van gemalen visjes. Ook met rijst is dit erg lekker. Onze chauffeur hadden wij wat eten aangeboden. Het was wel leuk dat hij bij ons tafel zat.. Zo heeft hij ons wat ghanese dingen verteld. Zo is er in golokuati een gebouw wat niet af is tegenover het politiebureau. Niemand durfde dit project op te pakken omdat ze bang waren vermoord te worden. Ze zouden dan worden vermoord omdat hun dan meer geld heeft dan de rest. Nu hebben 10 verschillende mannen dit project opgepakt zodat het niet duidelijk is van wie het echt is. Hierdoor kan niemand worden vermoord. In Ghana is het ook normaal als iemand iets meer geld of eten heeft dit te delen met iemand die het minder heeft. Zo zullen hier niet veel rijkere mensen zijn om dat het gebruikelijk is alles te delen met elkaar. Voor dat wij hierheen gingen werd ons verteld dat het niet normaal was om hier in korte broek te lopen. De reden hiervan was dat het gewoon niet hoorde hier, en dat je raar werd aangekeken. Als we op stap gingen naar een andere plaats trokken we altijd een lange broek aan, maar soms als we hier golokuati iets gingen doen deden we dat wel in een korte broek. Chauffeur ( michael) heeft ons uitgelegd waarom dit niet hoort. Als de mannen hier naar een vrouw kijken zijn ze eigenlijk onttrouw naar hun vrouw. Dan hebben de mannen gezondigd. En dan moeten ze daarvoor gaan bidden. En als wij een korte broek aantrekken helpen wij er als het waren aan mee dat de mannen ontrouw zijn aan hun vrouwen. Michael vertelde ook nog dat als wij gaan zwemmen in bikini waar hij bij zit, verschillende mannen op hem af krijgt met de vraag of hij een van ons mee zou kunnen geven. Michael moet dan uitleggen dat het voor ons normaal is en we hier niks mee bedoelen. Echt anders dan hoe dat in Nederland gaat. Zo is het hier ook normaler om met alcohol op auto te rijden. Michael had namelijk een liter bier op toen we nog naar het feest gingen en daarna had hij nog gedronken. Niet slim maar we hadden niet echt veel andere keus. En we zijn veilig aan gekomen. Bij het feest aangekomen was de night club nog dicht. Dus liepen we maar even ergens anders naar binnen. Toen de night club wel open was zijn we daarheen gegaan. Eerst gingen remi, marjon, evelien en ik naar binnen. We waren

wel echt de enige daarbinnen. Maar het was echt leuk al. Na een tijdje heb ik mijn slippers uitgedaan en ben lekker op mijn blote voeten gaan dansen. Echt een fijn gevoel. Jammer genoeg viel er een glas waardoor ik mijn slippers weer aan moest doen. Uiteindelijk waren we met zijn tienen binnen. En nog een handje vol andere mensen. Het was echt een super leuke avond. En om 2 uur zijn we naar het hotel gegaan. Marjon, remi en ik sliepen in een bed. Gelukkig kwamen we er pas de volgende ochtend er achter dan de ventilator het prima deed. Hier kwamen we achter toen we het bed uit zweette. Wat ook charmant was, was dat de badmaker en het slaap gedeeltekamer werd gescheiden door een betonnen muurtje. Op zich niet erg, maar zo had iedereen wel mooi uitzicht op je als je op de wc zit. Om 11:00 uur op zondag zijn we terug gaan rijden naar golokuati. Onderweg hebben nog langs de weg gegeten. Dit bestond uit gefrituurde jam, rijst met tsito en water. Verder hebben we eigenlijk heel de dag niet veel gedaan. Een beetje film gekeken en op tijd naar bed.

  • 14 April 2014 - 22:25

    Marko, Monique En Martijn:

    Gezellig weekend gehad dan Sanne !! Heerlijk hoor !
    Groetjes van Marko, Monique en Martijn

  • 16 April 2014 - 18:39

    Joeri:

    Haha echt n land voor raymond met dat rijde onder invloed. Veel plezier nog!

  • 16 April 2014 - 19:48

    Gerard En Adri:

    Hey Sanne,
    Alweer wat gezien van Ghana, en een lesje over hoe en wat in de gewoonte van het gastland.

    Groetjes A&G

  • 19 April 2014 - 08:08

    Evelyne Molenaar:

    Hoi Sanne,
    Wat maak je toch een hoop leuke dingen mee daar..ben echt heel benieuw naar alle verhalen die je te vertellen gebt.
    Waarschijnlijk zal je wel weer moeten wennen aan onE snelle manier van leven hahahhaha...
    Vanavond vier ik mijn verjaardag en krijgt iedereen Aadje voor de eerste keer te zien....Spannend hoor...
    Nou meisje. .een fijn weekend en ik lees je snel weer..
    Doeiiiiiiii Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Golokuati

Mijn eerste reis

Vertrek 9 feb
Terug 14 mei

Recente Reisverslagen:

05 Mei 2014

28-4 tot en met 4-5

28 April 2014

Busua Beach

19 April 2014

13-4 tot en met 19-4

14 April 2014

Akosombo weekend

11 April 2014

7-4 tot en met 11- 4
Sanne

Hallo, Ik ben Sanne van der Veer En ik zit in mijn laatste jaar van de op tot verpleegkundige! Samen met 7 vrienden ga ik stage lopen in GhANA Ik vertrek van 9 feb tot 14 mei naar GHANA, naar Golokuati om precies te zijn. Mijn stage plaats is; Margaret Marquart Catholic Hospital Kpando Ik heb er heel veel zin in. !

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 8786

Voorgaande reizen:

09 Februari 2014 - 14 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: