stage dagen + vrije dagen - Reisverslag uit Golokuati, Ghana van Sanne Veer - WaarBenJij.nu stage dagen + vrije dagen - Reisverslag uit Golokuati, Ghana van Sanne Veer - WaarBenJij.nu

stage dagen + vrije dagen

Blijf op de hoogte en volg Sanne

27 Februari 2014 | Ghana, Golokuati

26/2 We hadden eerst een beetje uitgeslapen en toen zijn we naar stage gegaan. Toen we daar stonden hadden we een beetje spijt van beslissing om uit bed te komen maar we moesten er maar het beste van maken. We hadden aangegeven dat we graag bij een bevalling wilde zijn. Er lag een mevrouw die ging bevallen. Die mevrouw was echt aan het schreeuwen en krijsen. Was echt niet normaal. Het gerucht ging de ronde dat vrouwen niet mochten gillen tijdens een bevalling omdat dan: punt 1. De vrouw ontrouw was geweest en punt 2 de vrouw niet blij was met het kind. Bij navraag bij een van de dokters kregen we het simpele antwoord, maar ook iets wat sarcastisch, Waarom de vrouw gilt, nou omdat bevallen nou eenmaal veel pijn doet. Dus de geruchten waren schijnbaar niet waar. De bevalling verliep te langzaam en mevrouw ging voor een keizersnee. Deze ging een stuk soepeler als die eerdere. Ik denk binnen nog geen 4 minuten was het kind het er al uit. Van gister vergeet ik het geluid van scheurend vlees niet. Van vandaag het beeld dat een chrirurg en assistent , allebei aan kant van de vrouw, de buik open proberen te trekken maar niet lukt. Niet zo’n fraai gezicht. Maar gelukkig kwam er een klein, en deze keer wel gezond, meisje op de wereld. Het meisjes werd gewogen, ingesmeerd, geprikt en bestudeerd om haar vervolgens aan de moeder van de moeder te geven. Mannen zijn hier niet bij de bevalling en gaan gewoon werken. Na de stage zijn we boodschappen gaan doen voor het avond eten. Samen met luuk ging ik kipkerrie maken. De uitwerking was niet zo lekker als het idee, maar het was wel eens een keer iets anders. 27/2/14 Vandaag gingen we eerst even aan het project werken en daarna hebben we eigenlijk alleen maar in de zon gezeten. Vanavond eten we bananen pannenkoeken, ben benieuwd. We kregen een mailtje van de vliegmaatschappij dat de vlucht van 14 mei geannuleerd werd. Toen konden we kiezen tussen 13 en 15 mei. We hebben gekozen voor 13 mei. Morgen gaan we na een zwembad en gaan lekker uit eten. Zaterdag naar een begrafenis van een dorpoudste van een paar dorpjes verderop en zondag gaan we bergbeklimmen. Een goed gevuld weekend dus! Extra: - er is nog geen schorpioen gesignaleerd, alleen een paar grote kevers. - Hier in Golokwati loopt een man rond die verstoten is door de gemeenschap. De inwoners zijn er van overtuigd dat de duivel in de man zit. Aan de ene kant zou ik graag een beetje eten willen geven, maar op de of andere manier denk ik dan toch : wat nou als het waar is?. En lijkt het me toch slimmer om het niet te doen.

  • 27 Februari 2014 - 22:03

    Addy:

    Hai Sanne, leuk hoor om al je verhalen mee te kunnen volgen! Veel plezier daar! En maak goed gebruik van je stage periode, je kan er hardstikke veel van leren. Groetjes, Addy

  • 28 Februari 2014 - 11:24

    Adri En Gerard:

    Hallo Sanne,
    Nou, je hebt weer heel wT meegemaakt, is het de bedoeling dat jullie de medische staf wat hygiene aanleren..? Ik heb te doen met die kraamvrouwen.Veel plezier verder en sukses met het koken
    Groetjes Adri en Gerard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Golokuati

Mijn eerste reis

Vertrek 9 feb
Terug 14 mei

Recente Reisverslagen:

05 Mei 2014

28-4 tot en met 4-5

28 April 2014

Busua Beach

19 April 2014

13-4 tot en met 19-4

14 April 2014

Akosombo weekend

11 April 2014

7-4 tot en met 11- 4
Sanne

Hallo, Ik ben Sanne van der Veer En ik zit in mijn laatste jaar van de op tot verpleegkundige! Samen met 7 vrienden ga ik stage lopen in GhANA Ik vertrek van 9 feb tot 14 mei naar GHANA, naar Golokuati om precies te zijn. Mijn stage plaats is; Margaret Marquart Catholic Hospital Kpando Ik heb er heel veel zin in. !

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 8773

Voorgaande reizen:

09 Februari 2014 - 14 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: